fbpx

Corona FAQ

Q: Wat is er nu precies aan de hand?

A: De overheid heeft op 15 maart bekend gemaakt dat o.a. alle fitnessclubs in Nederland hun deuren moeten sluiten tot 6 april i.v.m. het corona virus. Op 23 maart heeft de overheid bekend gemaakt dat o.a. alle evenementen en samenkomsten tot 1 juni zijn afgelast. Tot op heden horen hier de fitnessclubs NIET bij, dus is de planning staat nog steeds dat we op 6 april weer open mogen. Echter als we kijken in de lijn hoe het nu gaat verwachten wij dat deze periode verlengt gaat worden door de overheid.

Q: Wat kunnen we nu doen om toch in beweging te blijven?

A: Ieder lid heeft via ons een toegangscode gekregen om in te loggen bij fitsnacks tv. Dit is een online kanaal waar verschillende workouts te vinden zijn om thuis uit te voeren. Daarnaast kan je altijd buiten een wandeling gaan maken, maar hou je hier wel aan de regels van het RIVM.

Q: Hoe zit het nu met mijn abonnement? Gaat mijn incasso gewoon door of komt er een compensatie regel?

A: In de nieuwsbrief van 25 maart hebben wij iedereen de volgende keuzes aangeboden:
Keuze 1)
Ik begrijp dat dit een geval van overmacht betreft. Ik ben akkoord dat mijn lidmaatschapsgeld dat wordt geïncasseerd, tijdens deze periode van gedwongen sluiting volledig wordt gebruikt om te investeren in Healthclub Sportiv. Ik blijf Healthclub Sportiv voor 100% steunen.

Keuze 2)
Ik begrijp dat dit een geval van overmacht betreft, maar kies voor 100% compensatie achteraf, het opgebouwde tegoed wordt bij heropening op mijn saldo gezet.
(VB compensatie er is 2 x een basisabonnement van € 30,40 geïncasseerd, totaal € 60,80, wat je dan kunt gebruiken als korting achteraf, of besteding van iets anders, zoals Personal training of voedingsbegeleiding).
Ik ben akkoord dat mijn lidmaatschapsgeld dat wordt geïncasseerd tijdens deze periode van gedwongen sluiting, kan worden gebruikt om de lopende exploitatie van Healthclub Sportiv te kunnen blijven betalen. Samen overwinnen we deze crisis.

Keuze 3)
Ik begrijp dat dit een geval van overmacht betreft, maar kies voor een volledige compensatie en wil dat de incassering van mijn lidmaatschapsgeld wordt stopgezet tijdens de periode dat Healthclub Sportiv gedwongen gesloten is. Het lidmaatschap wordt hierdoor opgeschort. Ik blijf lid van Healthclub Sportiv en kom weer sporten zodra de heropening een feit is, ook start vanaf die datum de normale incasso weer. Uiteraard alle begrip hiervoor.

Keuze 50 / 50
Ik begrijp dat dit een geval van overmacht betreft. Ik ben akkoord dat mijn lidmaatschapsgeld dat wordt geïncasseerd, tijdens deze periode van gedwongen sluiting   voor 50% wordt gecompenseerd door Healthclub Sportiv. Ik ga akkoord dat deze korting pas verwerkt kan worden zodra bekend is wanneer Healthclub Sportiv weer zijn deuren kan openen. Ik blijf Healthclub Sportiv voor 100% steunen.

De compensatiekeuzes 2 en 50/50 zullen achteraf worden verrekend op het moment dat wij weer open gaan.

Q: Ik heb mijn compensatiekeuze doorgegeven, maar er is toch al geïncasseerd. Wat nu?

A: Als u heeft doorgeven dat u voor compensatiekeuze 3 bent gegaan, wij schorten de komende incassoronde van 15 april uw incasso op, zodra wij weten wanneer we weer mogen heropenen zullen wij zo nauwkeurig als mogelijk de betaalperioden er tussenuit knippen, het kan zo zijn dat dit niet in dezelfde periode gebeurt als onze exacte gedwongen sluitingsperiode en vragen hiervoor uw geduld en begrip.

Q: Ik heb gekozen voor compensatiekeuze 2, waar kan ik dit aan besteden?

A: Vanaf het moment dat wij weer open gaan bent u vrij om dit bedrag uit te geven binnen alle mogelijkheden binnen Sportiv. Zo kunt u er voor kiezen om dit met uw abonnement te verrekenen, maar u kunt het ook storten op uw bartegoed. Optie als additionele abonnementen aanzetten kan ook. Denk hierbij aan personal training of een crossbox abonnement.

Q: Ik heb gekozen voor compensatiekeuze 3, moet ik nu iets doen / betalen als Healthclub Sportiv weer open gaat?

A: U hoeft niks te doen / te betalen, zodra Healthclub Sportiv weer open gaat zal je abonnement weer actief worden.

Q: Ik doe personal training / een leefstijlprogramma wat gebeurd hier nu mee?

A: In de nieuwsbrief van 15 maart is er gecommuniceerd dat iedereen die Personal training doet zijn of haar trainingen tegoed zal houden om op een later tijdstip in te halen. Blijkt het zo te zijn dat we na 6 april nog steeds gesloten moeten blijven, dan zullen alle PT abonnementen stop worden gezet totdat we weer open gaan.
Volgt u op dit moment een leefstijlprogramma, dan gaan we zodra we weer open zijn verder waar we gebleven waren.

Q:  Ik heb een rittenkaart, wat gebeurd hier nu mee?

A: Rittenkaarten hebben normaal gesproken een geldigheid van een jaar. Deze geldigheid zal verlengt worden met de periode dat we gesloten zijn.

Q: Ik wil mijn abonnement opzeggen, hoe gaat dat nu?

A: Om je abonnement op te zeggen geldt hiervoor de normale opzegtermijn. Wanneer namelijk op last van de overheid sluiting wordt geëist, is er spraken van overmacht en dus een niet-toerekenbare tekortkoming in de nakoming van een verbintenis. Wij als onderneming zijn daardoor niet schadeplichtig. Op grond van de wet bestaat dan ook geen aanspraak op enige (schade)vergoeding en/of nakoming.

Om deze reden hebben wij gekozen voor de 4 bovengenoemde compensatiekeuzes en hopen wij dat u hieruit een keuze kan maken om u toch tegemoet te komen.

Q: Mijn abonnement was al opgeschort in deze periode, moet ik ook een keuze maken?

A: Als u abonnement als is opgeschort is er niks aan de hand en hoeft u geen keuze te maken.

 

Staat uw vraag / antwoord hier niet bij? Mail kan naar info@healthclubsportiv.nl