Review Robert van den Brink

Review 11/14/2016

default

“Je hebt wel een overgewicht” zei Jan, personal trainer bij Sportiv,  met gevoel van understatement tegen me. “Daar gaan we aan werken”. Dat was ook wel nodig, alleen had ik had tot dan nog niet de motivatie kunnen opbrengen om serieus afscheid te nemen van de nodige kilo’s. Tot het moment dat ik te horen kreeg dat mijn bloedsuiker spiegel te hoog was en mijn bloeddruk ook veel te hoog was. Ik werd erg beroerd van de diverse bloeddrukverlagende medicijnen en uiteindelijk wilde ik daar zo snel mogelijk van af.

Eind mei heb ik een afspraak gemaakt om te kijken of Sportiv iets voor me was. Ik kreeg een uitgebreide rondleiding van Lisanne en goede uitleg wat de mogelijkheden zijn. Na een aantal operaties aan mijn rechterschouder was ik vooral bang voor blessures. Hierop kwam de suggestie om met een personal trainer aan de slag en met hem aangepaste oefeningen te bespreken.

Ik ben 6 juni 2016 met Jan aan de slag gegaan en ik woog op dat moment iets meer dan 110 kg. Ik heb mezelf als doel gesteld om voor het einde van het jaar een gezonde BMI waarde te bereiken en afscheid te kunnen nemen van medicijnen. Het begin was lastig maar na een paar weken begon ik resultaat te zien. De eerste kilo’s gingen er af en door dit resultaat werd ik ook steeds fanatieker. Het was wel zwaar, maar door de training met Jan werd ik uitgedaagd om toch telkens weer even meer uit mezelf te halen. Ik ben van twee keer trainen in de week naar drie keer in de week gegaan.

In overleg met de huisarts heb ik afscheid genomen van de medicijnen en hierdoor kreeg ik ook weer meer energie om te sporten. Doel één bereikt. Mijn bloedsuiker niveau is weer normaal, doel twee bereikt. Op het moment dat ik dit schrijf (14-11) weeg ik 87 kilo en heb ik bijna mijn gezonde BMI waarde van 86,5 kilo bereikt. Ik heb mijn doel bijgesteld om vóór de kerst 85 kg. te wegen. Erg positief dus. Naast de adviezen over het trainen heb ik ook voedingsadviezen gekregen omdat alleen sporten niet voldoende is. Wat ook geholpen heeft is het trainen met een hartslagmeter en de daarbij horende app. Op deze manier kun je trainen op specifieke hartslagzone’s zodat je efficiënter traint. Bij de eerste sessie met Jan heb ik hier ook adviezen over gekregen.Uiteindelijk moet je het wel allemaal zelf doen. Je moet een doel hebben, je moet de overtuiging hebben dat je het ook echt wil en ook het aanpassen van je eetgewoonten is een stevige uitdaging. Maar de beloning is uiteindelijk dat ik letterlijk beter in mijn vel zit en niet meer afhankelijk ben van medicijnen.

Na iets meer dan een half jaar ervaring vind ik de sfeer bij Sportiv erg goed en het personeel altijd behulpzaam en vriendelijk!

Robert van den Brink

De tip van de trainer

  • 072dpi - WEB 1280xH - 20160330-DSC_0504-1

    De tip van Arlindo

    "Er bestaan geen fouten, alleen leermomenten".

  • 072dpi - WEB 1280xH - 20160330-DSC_0522-2

    De tip van Pieter

    Overtuiging geeft kracht. Mensen die geloven dat ze het kunnen, bereiken vaak ook goede resultaten.

  • Marcel

    De tip van Marcel

    Ons energieniveau, onze motivatie en levenskwaliteit worden bepaald door de balans tussen fysieke, mentale en sociale/emotionele elementen in ons leven.

  • 072dpi - WEB 1280xH - 20160326-DSC_8967-1

    De tip van Ron

    Gebruik de weegschaal niet te vaak om overgewicht en gewichtsverlies te bepalen, weeg je maximaal 1 keer per week.