Sportmassage

Degene die regelmatig sporten weten hoe het voelt: vermoeide benen, verzuring of zelfs verkramping. Met een goede sportmassage kunnen spieren en weefsels sneller herstellen van de inspanning. Doordat er verschillende technieken toegepast worden, wordt de afvoer van afvalstoffen uit de spieren gestimuleerd, waardoor de klachten direct al verminderen en de spieren sneller herstellen. Deze afvalstoffen, zoals melkzuur, worden tijdens de inspanning geproduceerd. Ze zullen sneller worden afgevoerd in de bloedbaan, waardoor spieren sneller herstellen.

Indien je voor je sportieve inspanning een sportmassage neemt, is dat ter voorbereiding om zo de spieren en weefsels optimaal voor te bereiden op het leveren van een inspannende activiteit. Hiermee verklein je de kans op blessures!

Een sportmassage? Maak kennis met Alex!
Ik zal mij kort voorstellen. Mijn naam is Alex de Graaf.

Naast mijn werkzaamheden als medewerker Service & Veiligheid bij het OV in Utrecht ben ik enkele uren per dag aanwezig bij Healthclub Sportiv voor o.a. sportmassages.

De cursus sportmassage en blessurepreventie heb ik gevolgd bij
Klimop-opleiding in Rotterdam en de medical tape cursus voor
gevorderden bij Fysio Tape in Capelle aan den IJssel.

De cursus Dry Needling heb ik in 2015 succesvol afgerond bij MYOS Opleidingen in Utrecht.

De cursus voetreflexmassage heb ik in 2015 succesvol afgerond bij MYOS Opleidingen in Utrecht.

Sinds maart 2013 ben ik allround conditie- en hersteltrainer volgens de rehaboom methode van Toine van Goolberg.

Ik ben als sportverzorger/hersteltrainer te vinden bij voetbalvereniging Pernis.

Zelf ben ik regelmatig in de sportschool aanwezig, en als sportmasseur van de NGS ben ik ook regelmatig te vinden bij evenementen als de Roparun Team 95, Marathon Rotterdam en Nijmeegse Vierdaagse.

Wilt u meer informatie of een afspraak maken met Alex klik dan hier.

De tip van de trainer

  • 072dpi - WEB 1280xH - 20160326-DSC_8967-1

    De tip van Ron

    Gebruik de weegschaal niet te vaak om overgewicht en gewichtsverlies te bepalen, weeg je maximaal 1 keer per week.

  • 072dpi - WEB 1280xH - 20160330-DSC_0522-2

    De tip van Pieter

    Overtuiging geeft kracht. Mensen die geloven dat ze het kunnen, bereiken vaak ook goede resultaten.

  • Marcel

    De tip van Marcel

    Ons energieniveau, onze motivatie en levenskwaliteit worden bepaald door de balans tussen fysieke, mentale en sociale/emotionele elementen in ons leven.

  • 072dpi - WEB 1280xH - 20160330-DSC_0504-1

    De tip van Arlindo

    "Er bestaan geen fouten, alleen leermomenten".